Star Wars Game Centrum

 
Attack Squadrons Battlefront Star Wars 1313 Star Wars Kinect The Old Republic The Force Unleashed 2 LEGO Star Wars The Force Unleashed KotOR 2 Clone Wars Adventures Clone Wars Empire at War KotOR Battlefront 2 Battlefront Star Wars Galaxies Republic Commando Jedi Knight: Jedi Academy

Star Wars: The Old Republic

» Úvod do příběhu

Článek byl publikován dne 22.10.2008 na IGN.com

By Steve Butts, Přeložil Vorenus

LucasArts a BioWare včera konečně oznámili námi dlouho očekávanou online hru, SW: The Old Republic. Hra odehrávající se krátce po příběhu her Knights of the Old Republic (300 let respektive, pozn. redakce) vám dovolí vybrat si jednu z válčících stran- Impérium nebo Republiku. Před několika týdny jsme měli šanci vydat se Austinu, abychom si hru prohlédli. A i když je zatím příliš brzy, tým BioWare nám dal spoustu detailních herních informací a vrátili jsme se bohatší o jejich celkové herní pojetí a některé klíčové prvky, jejichž prostřednictvím chce BioWare převést svůj unikátní RPG styl do světa online her.

Naší reportáž jsme začali prvním pohledem na způsob, kterým BioWare chce použít příběh jako hnací motor akce, ať už v rámci příběhů jednotlivců nebo ve zkušenostech, které spolu budou hráči sdílet díky společenské povaze hry. Dnes se zaměříme na celkovou historii galaxie, dvě válčící frakce a morální dilemata, kterým bude hráč čelit.

Po více než 20 000 let byla Galaktická republika silou, která udržovala mír a civilizaci v někdy nepřátelské a divoké galaxii. Vedena Galaktickým Senátem a ochraňována mocným Øádem Jedi, se stovky světů a hvězdných soustav radovalo z tisíců let relativního míru a bezpečí. Dokud se před 1500 lety neobjevilo Impérium Sithů.

Impérium Sithů rostlo tisíce let mimo dohled Republiky. Původně bylo založeno skupinou vyhoštěných Temných Jediů, kteří se usadili na světě Sithů, Korribanu. Jak jejich moc a území rostly, Temní Jediové se začali mísit se Sithi, až byli prakticky k nerozeznání. S celou planetou plnou uživatelů temné Síly v jejím středu, Sithové rozšiřovali v galaxii své teritorium.

   

 Nakonec je rozšiřování Impéria dovedlo až na hranici Galaktické Republiky a začala Velká Hyperprostorová Válka. Temný Lord ze Sithu, Naga Sadow, vedl Impérium od vítězství k vítězství na úkor Republiky. Navzdory tomu Republika rychle zvrátila vývoj a probojovala se až k samotnému Korribanu, kde naprosto zničila civilizaci Sithů. Sadow a mnoho dalších Temných Lordů se ukrylo za hranicemi známého vesmíru (Naga Sadow odletěl na Yavin 4 a nepodílel se na budování nového impéria, pozn. Redakce). Tam v utajení začali budovat svou moc a hýčkat v sobě sny o pomstě. Temný Lord, s životem prodlouženým mnoha temnými rituály, osobně vedl založení nové flotily a mocné Imperiální armády. Jak jeho armáda nabírala na síle, začal infiltrovat Vnější soustavy Galactické republiky, podněcovat rozpory mezi lidmi a uzavírat tajná spojenectví s mnoha vůdci podsvětí a vůdci armád (Tyto události trvali tisíc let, během kterých se odehrála i série Knights of the Old Republic, pozn. Redakce).

S připravenou flotilou a pátou kolonou (odboj uvnitř vlastního státu- stejné jako Němci v Sudetech před válkou) uvnitř Vnějšího okraje, Sadow konečně zahájil útok (Sadow už je po staletí mrtev, útok vedl Císař, který zatím nemá jméno, pozn. Redakce). Republika a Øád Jediů, kteří si mysleli, že Sithové byli zničeni, byli přistiženi naprosto nepřipravení. Ve velmi krátkém čase Sithové obsadili tucty planet Vnějšího okraje a ochromili Republiku zničením jejich loděnic v sektoru Sluis a přerušením životně důležité Rimma Trade Route (Rimmská obchodní cesta).

Republika a Jediové bojovali nejlépe jako mohli, ale svět za světem padal pod nadvládu Sithů. Dlouhá válka vedená od zmrzlých plání Ilumu po pouště Dathomiru. Impérium zničilo vše, s čím přišlo do kontaktu- dokonce zaútočili na neutrální planety jako byl Manaan. Tam zničili celý povrch planety a donutili tak Selkathy ke stáhnutí se do svých podvodních pevností. Útok Impéria se zdál nezastavitelný.

Ale pak, i když Republika zažívala desítky porážek, Naga Sadow (jelikož jde o překlad, tak neškrtáme, nahraïte slovem "Císař":), pozn. Redakce)  udělal něco nepředvídaného, navrhl mírovou smlouvu. Republika už ztratila tisíce Jediů a mnoho světů, takže Nejvyšší Kancléř raději souhlasil, že bude vyjednávat. Sithové použili vyjednávání jako odvedení pozornosti od útoku na Coruscant, centrální planetu Republiky. Imperiální síly vydrancovaly planetu a zničily Chrám Jediů a s ním i šest Mistrů Jedi.

S Coruscantem jako rukojmím nabídli Páni ze Sithu opět mírovou smlouvu. Ale teï byly podmínky dokonce ještě méně příznivé než předtím. Požadovali, aby Republika podstoupila klíčové světy Vnějšího systému a přestala podporovat několik klíčových spojenců, včetně jejich nejvěrnějších přátel, Bothanů. Tváří v tvář zásobovací krizi a okupaci srdce Republiky, Nejvyšší kancléř neměl na vybranou a souhlasil.

Dohoda z Coruscantu zavedla nesnadné příměří mezi Republikou a Impériem a dávala Republice trochu času k přebudování a přípravě pro další válku, která se zdála nevyhnutelná kvůli Republice, která chce zpět svou ztracenou moc i morálku, a kvůli Sithské touze po moci a řízení. Naneštěstí Dohoda vytvořila krizi důvěry v Republiku, což vedlo k odchodu mnoha spojenců a politické nejednotnosti ve Světech jádra. Jak se zhoršovala ekonomika, Senát ztratil autoritu a chaos se začal šířit ulicemi Coruscantu.

 


 

V těžkém rozhodnutí se Republika distancovala od Øádu Jedi, který vyzvala k opuštění jejich Rady na Coruscantu a k přemístění na jejich domovský svět Tython. Nicméně i tak Jediové neopustili závazek ochraňovat Republiku a zajišťovat rovnováhu a řád v galaxii. A tak republika začala cvičit vlastní Speciální jednotky, které mají sloužit jako jejich první linie obrany v přicházející válce se Sithy. (Oprava, Republika ztratila důvěru v řád Jedi, nedistancovala se, Rada Jedi se přesunula na Tython z vlastního rozhodnutí, a spousta Jediů zůstala na pomoc republikové armádě, pozn. Redakce)

Mezitím Sithové usilovně pracovali na přípravách dalšího kola bojů. Naga Sadow (nahraïte slovem Císař, pozn. Redakce) zmizel na neznámou misi, ale nechal za sebou Temnou Radu, aby vládla v jeho nepřítomnosti. Složená z dvanácti Temných Pánů, začala Temná Rada rekrutovat děti citlivé na Sílu a trénovat je, aby se z nich stali bojovníci ze Sithu.

Dohoda se začala rozpadat kvůli potyækám na hranicích a mezi Republikou a Impériem vznikly nové války. Teï není ani mírumilovný Alderaan uchráněn od rychle se šířícího násilí. Republika potřebuje nové vůdce a válečníky, aby uchránila své zájmy a získala zpět bývalou prestiž. Impérium se snaží udržet své výhodné postavení, protože členové Temné Rady a Imperiální vedení bojují v nepřítomnosti Císaře o moc.

A v tomto momentu začíná hra. Hráči si mohou zvolit, jestli budou sloužit Republice nebo Impériu a hra záměrně povede hráče z obou stran proti sobě. Tohle jsou HVĚZDNÉ VÁLKY, vysvětluje tým- takže dává smysl, že The Old Republic bude dbát na to, aby nechala hráči velkou roli ve vedení těchto bojů. Nejsme si zatím jistí, jestli můžeme očekávat questy, které budou motivovat hráče ke střetům, nebo zda se budou konat celé PvP scénáře, které vidíme ve Warhammer Online. Přinejmenším lidé z Bioware, se kterými jsme mluvili, vypadali jako fandové Warhammeru Online, kteří si užívají PvP zaměření té hry.

Včera jsme zmínili, že každé povolání bude mít svůj vlastní původní svět přizpůsobený k uvedení hráče do povahy a motivace, která zasadí jeho akce do jasného kontextu a přidá důležitost velkým momentům v jejím příběhu. Dnes se podíváme na dva světy, kde budou začínat Jediové a Sithové- Tython a Korriban.

První učenci přišli do světa džunglí, Tythonu, před mnoha tisíciletími, aby studovali zvláštní fenomén- Sílu. Ačkoliv v těchto raných dnech zjistili mnohé, vyrostly mezi nimi spory a rozpoutala se katastrofa, která téměř planetu zničila. Tito učenci opustili Tython a po celé galaxii zakládali Øád Jediů.

   

 Tython byl po nějaký čas ztracen, ale při válce s Impériem Sithů ho Jediové znovu objevili. Po Dohodě z Coruscantu se tam Jediové vrátili a začali objevovat tajemství své minulosti, zahalené do tajemné temné energii okolo Tythonských pradávných ruin. Také obnovili Chrám Jedi a začali trénovat nové Padawany, aby nahradili tisíce Jediů, kteří zemřeli v boji se Sithy. Jako kdyby toho nebylo málo, musejí si teï Jediové poradit s klanem Twi´lekých poutníků, kteří se usídlili na planetě a porušili tak zákony Republiky.

Stejně jako Tython, i Korriban byl nějakou dobu ztracen. Na drsné planetě se zrodili silní lidé, a když rodilí Sithové byli podrobeni Temnými Jedii, stala se planeta centrem mocné říše. Po zničení Korribanu a konci Velké Hyperprostorové války a opuštění domovské planety byla rudá planeta zapomenuta…až do doby, než ji dva Jediové našli při hledání mocné zbraně v časech Mandalorianských válek.

Teï Sithové opět převzali vládu nad planetou a zavedli zde vlastní tréninkové metody. Prováděny v kobkách dávno mrtvých generací Temných Pánů, jsou zkoušky Sithské Akademie smrtící a netolerují žádné chyby. I ti, kteří projdou, musí zápasit se zákonem Sithů, že přežijí jen ti nejsilnější- doslova a do písmene.

Korriban je vlastně přinejmenším, jestli ne více, neúprosný než Tython protože ukazuje skutečný život obyčejných lidí pod vládou tohoto diktátorského režimu. Jsou zde skuteční lidé se skutečnými domovy a skutečným zaměstnáním a spisovatelé chtějí, abyste tomu všemu věřili- i když je ten svět tak krutý a bolestivý. Je klíčové, abyste uvěřili v reálnou hodnotu obyčejných lidí Impéria, abyste pak dokázali uvěřit i zdánlivě zlým činům, které budete dělat ve velkém světě.

Tím je vznesena důležitá otázka pro motivaci Sithů. Vývojáři nám řekli, že NPCčka budou reagovat podle vašeho povolání a celkové orientace. Takže když nějaké NPC potřebuje pro svou postavu, která má slitování, nepožádá o pomoc Sitha. Nejsme si jistí, jestli to znamená, že Sithští obyvatelé budou muset své požadavky podávat tak, aby z nich měl i hráč vlastní prospěch, nebo jestli hráči budou dostávat rozkazy od nadřízených. Každopádně je to osvěžující, že se scénáristé snaží, aby NPC reagovala na to, kým hráč je. Spolu s tím nám tým slíbil, že NPCčka si budou vědoma hráčovy tíhy zodpovědností a nebudou je posílat na triviální úkoly.

Je důležité zmínit, že přesvědčení postavy (světlá nebo temná strana Síly) naprosto nezávisí na příslušnosti k Republice nebo Impériu a dokonce se může při hře změnit. Takže je možné hrát za Sitha věřícího ve světlou stranu Síly, který pracuje pro Impérium, anebo být Temný Jedi pracující pro Republiku. Ve skutečnosti designéři doufají v to, že zvýrazní myšlenku dobrého člověka ve špatném prostředí nebo špatného člověka v dobrém prostředí. Pointa je v tom, že rozhodnutí konat dobré skutky bude mít větší smysl, když je tak blízká a snadná příležitost být odměněn za konání zla.

Na základě našich rozhovorů s BioWare se zdá, že zvolili mnohem celistvější pohled na morálku než ten, který jsme našli v jejich předchozích projektech (to ještě jde? Poznámka překladatele ). Dřívější projekty Bioware nabízely největší odměny pro ty hráče, kteří se buï absolutně přiklonili k jednomu, nebo druhému, ale tady bude mnohem více prostoru pro střední cestu, kterou ale bude mnohem obtížnější následovat.

Scénáristé použili jako příklad vyváženosti, kterou chtějí dosáhnout, Luka Skywalkera. Yoda je tak zaměřen na duševní stranu Síly, že je vzdálený od obyčejného světa a ostatních lidí s jejich vlastními zájmy. Císař je dokonalý opak vedený jen svými vášněmi, který nebere ohledy na dobro ostatních. Luke kráčí cestou mezi nimi, veden jak duševním klidem, tak bojovnou loajalitou ke svým přátelům a jejich záležitostem.

Trik je v tom, že Lukova etika mu stále dovoluje, aby své činy přizpůsoboval okolnostem. Klasické zákony Jediů nebo Sithů takovou flexibilitu nedovolují, ale právě tohle je těžištěm dramatičnosti a příležitostí, které RPG hry nabízejí. A aby tyto varianty etiky měly smysl, je potřeba najít důvody vydat se buï dobrou, nebo špatnou cestou.

Skvělým příkladem je Bastila Shan z původního KotORu. Je neuvěřitelně mocným společníkem, kterého potřebujete k překonání nástrah hry. Je také objektem vaší lásky, kterému musíte jako Jedi vzdorovat. Výzva je v tom, zda zůstat tváří v tvář pokušením věrný kodexu Jediů. A nebo když se rozhodnete jít cestou Sithů, zda jí manipulovat a využívat díky její upřímné oddanosti.


     

Jak jsme řekli na začátku, Bioware není připraveno odhalit specifika toho, jak tyto elementy budou fungovat v praxi. I tak, kombinace osobních příběhů každého charakteru, společenského systému velkého příběhu války a konceptu smysluplných morálních rozhodnutí nás nutí chtít slyšet víc. A jestli to někdo dokáže dát dohromady, doufáme v to, že je to právě BioWare.

(Nové informace můžete získat každým týdnem na SWGC.cz, pozn. Redakce)

Komentáře
Jméno:
Text:

Ochrana proti spamu. Napiąte číslici pět:
 

Zatím ľádné komentáře. Buďte první.