S křížkem po funuse, ale přece jen. Jak jste již někteří možná četli, minulý měsíc jsem se zúčastnil největší evropské herní výstavy jménem GamesCom 09, jež byla umístěna v německém Kolíně nad Rýnem. Ještě než začnu psát něco málo o SWTOR, nabízím pohled na mou smrtící trasu, kterou jsem musel pro to všechno absolvovat:
15:00 - čtvrtek 20. srpna – odjezd vlakem z Ostravy
19:00 – příjezd do Prahy
19:00 – 01:30 – toulání se po Praze, pár pivek, sraz s kolegy z Eurogameru
01:30 – odjezd hasičským autem z Černého mostu, směr Kolín
10:00 – příjezd do Kolína
10:00 – 20:00 – pobíhání po výstavě, totálně bez jídla
20:00 – odjezd z Kolína
21:30 – slavnostní vysvobození v podobě zastavení u fastfoodu, který jsem kvůli hladu málem celý vykoupil
07:00 – příjezd do Prahy a přesun na hlavní vlakové nádraží.
08:09 – odjezd z Prahy, směr Ostrava
13:00 – zastrčení klíče do dveří od bytu, dunivé padnutí na postel
Vskutku vyčerpávající trip. Teda aspoň pro mě, zbytek měl konečnou v Praze, Karlových Varech a Hradci Králové. Naštěstí jsme to přežili bez jakékoliv fyzické a psychické újmy, jen ten spánek v závěru docela chyběl. Musel jsem se hodně držet, abych ve vlaku nezabral a nenamířil si to do Žiliny. Ale pojïme zpět k výstavě samotné.
Jakožto člen Eurogamer.cz výpravy jsem měl naplánováno spoustu schůzek u všelijakých her, avšak Star Wars: The Old Republic jsem věnoval více pozornosti, protože to jednak byla asi nejvíc AAA hra v mém line-upu a druhak jsem si ji jako velkým fanoušek nemohl nechat ujít.
Na SWTOR jsem se podíval hned na dvou stanovištích. Jedno bylo v halách pro řadové návštěvníky a byl zde provizorně vybudován Chrám Jediů (jak můžete vidět na fotkách okolo), druhé bylo určené jenom pro novináře a nacházelo se v EA business části.
Nejdříve se zaměřím na veřejnou část. Pokud jste se chtěli dostat na 30-ti minutovou prezentaci, museli jste vystát pekelně dlouhou frontu, která se vůbec nekrátila. Od EA jsem na požádání dostal speciální SWTOR VIP kartu, díky níž jsem mohl všechny jednoduše předběhnout. A jelikož tuto kartu dostal praktický každý novinář, předbíhalo se ve velkém. My jsme totiž stáli ještě frontu druhou, která dostávala přednost před ostatními. Stali jsme se tak cílem nenávistných pohledů návštěvníků, kteří stojí řadu už desítky minut či dokonce i pár hodin. Skutečně. Podél fronty byly rozestavěny cedule, na nichž se např. psalo: „čekací doba – 2 hodiny“ anebo „čekací doba – 4 hodiny, ani tu nestůjte.“ Okolo promítacíhoa uzavřeného sálu pak bylo zhruba 20 počítačů, na nichž jste mohli brouzdat po oficálních webových stránkách.
Na následné show nám už bylo prezentováno to, co už jste dávno všichni viděli – gameplay záběry. Po skončení jsem se přesunul do business části, kde už na mě čekal Daniel Erickson z Bioware, jenž pak po celou dobu seděl vedle mě a doprovázel mé hraní svým komentářem. Ovšem nebýt Alany Logan z EA, nikdy bych si SWTOR nezahrál. Ještě předtím jsem totiž zjistil, že díky administrativní chybě jsem se na gameplay ukázku měl dostavit o den dříve, což bylo naprosto nemožné, neboť touto dobou jsme na výstavě vůbec nebyli. Naštěstí byla Alana velice ochotná a šoupla mě na konec senzamu, čili jsem si zahrál SWTOR jako vůbec poslední novinář na GamesComu.
K dispozici jsem měl stejný úsek jako v již zmiňovaném videu, avšak díky možnosti výběru jsme kapitána, kterého jste v ukázce viděli zemřít, nechali žít a děj se pak od toho odvíjel jinak. Ostatně mé dojmy si můžete přečíst na Eurogameru, takže to tady nebudu rozpitvávat znovu a zmíním lehce jen své konečné dojmy ze hry.
SWTOR mě hodně překvapil. Poslední dobou, hlavně když s Dromem a Flukem stále makáme na příslušné sekci zde na stránkách, se o něho začínám hodně zajímat a troufám si tvrdit, že SWTOR má na to, aby se stal vůbec prvním MMORPG, které začnu hrát. Beze srandy. Může za to hlavně ten „single nádech“, díky němuž máte pocit, že nehrajete online hru, alebrž singleplayer v kooperaci s kamarádem. Zatímco před rokem při ohlášení hry jsem byl zklamaný, teï jsem příjemně nažhaven a i když si nějaký ten rok na plnou verzi zřejmě počkáme, věřím, že BioWare půjdou stále dál a dál a dotáhnout do zdárného konce.
Celé mé dojmy si můžete přečíst na Eurogameru. Další fotky z výstavy pak najdete zde a zde.
P.S.: Moc rád bych poděkoval Alaně Logan, PR manažerce z EA, díky níž jsem se na obě prezentace mohl podívat. Sice si to tady pravděpodobně nikdy nepřečte, ale i tak má můj dík.
Zatím ľádné komentáře. Buďte první.