Pro Empire at War a jeho datadisk Forces of Corruption vzniklo vcelku velké množství modů, tipy na některé si můžete přečíst o pár řádků níže, ale je jich daleko více na stránkách Filefrontu, který je v podstatě oficiálním domovem pro mody Empire at War. Co musíte vědět, než se do nějakého modu pustíte? Nejprve si zjistěte jestli stahujete poslední verzi modifikace, a jestli je pouze pro Empire at War, jeho datadisk nebo obojí. Druhá věc, kterou musíte učinit, pokud jste již tak neudělali, je stáhnout si editor map od Petroglyphu pro EaW, který doplní do kořenového adresáře hry nezbytné složky pro mody a PetroLauncher pro jejich spouštění.
Jakmile toto splníte, tak se většina modů prostě přetáhne do složky Mods v adresáři GameData a spustí pomocí PetroLauncheru, přesto si vždy nejprve přečtěte samotný návod ke spuštění, který je u každého modu. Musím, ale upozornit, že u nových operačních systémů (Vista/7)se může stát, že Vám mody nepůjdou kvůli chybě platformy net framework, která znemožní spuštění launcheru od Petroglyphu i třetích stran.
Linky:
Filefront - EaW sekce, vše od modifikací po mapy
Map Editor - Nainstalujte si editor map, pro provozování modifikací
Naše Tipy:
První MOD, který jsem zkoušel. Přidává do hry Kyla Katarna a Maru Jade. Zároveň předělává měřítka jednotek, upravuje vzhled laseru, ceny jednotek a podobně. Impérium začíná s planetami Coruscant a Naboo, Rebelové s Hothem a Alderaanem. Ostatní planety jsou okupované piráty. Ostraňuje ze hry „neStar Wars“ lodě (jako třeba raketové křižníky) a jednotky (TIE Mauler). Z nových jednotek přidává MC-80 křižníky. Doporučuji začátečníkům, kteří si chtějí zkusit, jak vypadá modifikovaná hra.
Jak již název napovídá, autor se vrhnul na realistické ztvárnění jednotek jak do velikosti tak do výzbroje. Asi nejdetailnější popis jednotek. Přidává do hry 3 SSD (Super Star Destroyery) a jednu novou postavu, admirála Zsinja. Upravuje i textury některých jednotek. Zvětšuje mapy a planety ve vesmírných bitvách.
MOD zaměřený na grafiku. Přidává do hry TIE Interceptory, B-Wingy a jeden SSD (jiný model než předchozí MOD). Změny doznalo skoro vše. Od laserů, přes rakety po světelné meče. Tento MOD se velice povedl a graficky je úchvatný. Bohužel cenou za grafiku je trhání na slabších počítačích. Přidává samozřejmě Maru a Kyla.
Pamatujete na hru Rebellion? Tak tento MOD se snaží se jí co nejvíce přiblížit. Mění počet planet ze 43 na 60 (ano přidává nové) a přidává spoustu jednotek. Například křižníky Dreadnought, letadlové nosiče (vše pro obě strany), Nevulon B-2 fregatu a další. Samozřejmostí je Kyle a Mara. Dále mění jednotky, které lze stavět. Impérium tak začíná s málo vycvičenými vojáky a postupem času lze stavět stále lepší jednotky. Upravuje i stavbu jednotek. Na některých planet nelze stavět nic, jen doly, jinde jenom pěchotu. Lodě lze stavět také jen na pár planetách a ještě k tomu musíte mít postavený příslušný dok na orbitě a továrnu na povrchu. Doky jsou 3, pro stíhače a malé lodě, pro střední lodě a pro velké lodě. Tento MOD doporučuji všem hardcore fanouškům. Bohužel mi přišlo, že se autoři snažili dostat do hry co nejvíce, ale zapomněli to vybalancovat. A tak pěchota v klidu rozstřílí AT-ST a podobně. Sice to tak je i v původní hře, ale po zkušenostech z předchozích MODů, zejména z prvního a třetího, kde jsou jednotky velmi dobře vybalancované (jedna jednotka s raketami už nerozstřílí AT-AT) mi toto nesedlo.
Tento mod je pouze pro Empire at War, ne datadisk, a mění gameplay celé hry. Přidává až 72 planet, mnoho vesmírných a pozemních jednotek, více hrdinů a mnoho lodí má hangáry pro stíhačky, včetně revize všech stávajících lodí. Pozemní a vesmírní velitelé nyní mají velkou roli, díky novým bonusovým výhodám, tudíž jejich zabití je často priorita před samotným útokem i během něj. Dále v detailech planet najdete, co na ní můžete postavit a kde. Všechny jednotky mají jasně definované schopnosti v porovnání s podobnými jednotkami, tudíž okamžitě víte, jak dobré či špatné jsou.